Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

1. Általános rendelkezések

1.1.      A jelen Általános Szerződési Feltételek a VulcanAgro Kft. (2092 Budakeszi, Arany János utca 16/5.) – továbbiakban Szállító – értékesítéseit és áruszállításait szabályozzák és az egyedi szállítási szerződések (Megrendelés) elválaszthatatlan mellékletét képezik.

1.2.      Jelen Általános Szerződési Feltételek alkalmazása során „Megrendelő„, alatt az egyes szállítási szerződésekben szereplő szerződő felet (természetes vagy jogi személyt), Felek alatt a Szállítót és Megrendelőt együtt, illetve „áru” alatt értékesített terméket kell érteni.

2. A szállítási szerződés létrejötte, szállítási határidő

2.1.      A Szállítási szerződés a Megrendelő, illetve képviselője és a Szállító képviselője által aláírt Megrendelés a Szállító írásbeli visszaigazolásával (Rendelés visszaigazolás) jön létre. Amennyiben a Rendelés visszaigazolást a Vevő egy munkanapon belül nem utasította vissza, úgy a Megrendelést a Vevő elfogadottnak tekinti.

2.2.      A szállítás határideje a Rendelés visszaigazolás-ban megjelölt határidő. Amennyiben a Vevő a megrendelés visszaigazolásban rögzített szállítási határidőt követő 30 napon belül az áru átvételét megtagadja, az Eladó tárolási díjat számíthat fel, melynek díja min. 5 000 Ft / tonna + ÁFA / hó. Amennyiben a Vevő előleg fizetést vállalt, az előleg megfizetésének elmaradása vagy határidőre nem teljesítése esetén az Eladó a szállítási kötelezettség alól mentesül. Amennyiben a Vevő a rendelését visszamondja, a befizetett előleg 50%-át az eladó saját költségeinek fedezésére fordíthatja.

2.3.      A Szállító köteles a Megrendelőt a teljesítés időpontjairól legalább 12 órával annak megkezdése előtt értesíteni.

2.4       A magyar Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző̋ Rendszer (EKAER) működéséről szóló 5/2015 NGM rendeletben meghatározott bejelentési kötelezettség Eladót terheli. A bejelentéshez szükséges adatokat, úgy, mint az áru kirakodásának címét Vevő közli Eladóval. Eladó kötelessége az adott áru fuvarozásához tartozó EKAER számot az árut fuvarozó gépjármű̋ vezetőjével közölni.

2.5.      Szállítási nap az a nap, amelyen az árut a raktárból szállításra feladták. A leszállított áru átvételének ideje nem haladhatja meg a 4 órás időtartamot. Ettől hosszabb áruátvételi idő esetén az Eladó állásdíjat számíthat fel. Az állásdíj mértéke 15 000 Ft + ÁFA / óra.

2.6.      Természeti erők közrehatásával, sztrájkkal, háborúval, zendüléssel, polgári felkeléssel, valamint bármilyen egyéb, a Szállító működési körén kívül eső okból bekövetkező üzemzavarral összefüggésben a szállítási határidőt a Szállító jogosult meghosszabbítani, avagy a szállítási szerződéstől elállni. Amennyiben a jelen pontban felsorolt körülmények valamelyike a Megrendelőnél áll fenn, ugyanazon jogi eszközökkel élhet, melyekkel a Szállító rendelkezik.

2.7.      Megrendelő köteles a megrendelt és leszállított árut átvenni. Amennyiben Megrendelő a Megrendelés aláírását követően a szerződéstől eláll, úgy a vételár 20%-ának megfelelő mértékű meghiúsulási kötbért köteles fizetni a Szállító részére. A Megrendelő a Szállító számlája alapján köteles a szállítás során az elállásig felmerült költségeket is megfizetni.

2.8.      A kárveszély átszállásának időpontja megegyezik az áru mennyiségi átvételének időpontjával, azzal, hogy amennyiben a Megrendelő az áru átvételével a Szállító hibáján kívüli okból kifolyólag késedelembe esik, a Szállító által készre jelentett áru átvételére kitűzött időponttól a kárveszély a Megrendelőre száll át.

3. Vételár, fizetési feltételek

3.1.      A megrendelt áru vételára a Szállító által elektronikusan megküldött Rendelés visszaigazolás-ban megjelölt vételár. Ezen vételár magában foglalja a szállítási napon érvényes általános forgalmi adót, valamint a szállítás költségét.

4. Mennyiségi és minőségi átvétel

4.1.      Amennyiben a Felek kifejezetten másban nem állapodnak meg, az áru átadásának helye a Rendelés visszaigazolás-ban megadott szállítási cím.

4.2.      Megrendelő vállalja, hogy az árut annak átvételekor megvizsgálja és annak felismerhető esetleges mennyiségi és/vagy minőségi hiányosságait az átvételkor a szállítólevélen rögzíti és a teljesítés napjától számított 1 munkanapon belül bejelenti a Szállítónak. A szállítólevelet a Szállító vagy a Szállító megbízásából fuvarozást végző képviselőjével aláíratja.

4.3.      A késedelmes bejelentésből eredő károkért a Szállító nem felel.

4.4.      A Megrendelő által minőségileg kifogásolt árut a Megrendelő felhasználni nem jogosult a helyszíni kivizsgálás megtörténtéig, a felhasználásból eredő károkért a szállító felelősséget nem vállal.

4.5.      A Szállító az áru biztonsági adatlapját ill. termékspecifikációját elektronikus úton a www.vulcanagro.hu /termek weboldalon a Megrendelő számára hozzáférhetővé teszi. Szállító által forgalmazott termékek rendelkeznek CE regisztrációval, vagy NÉBIH engedéllyel.

5. Szavatosság, felelősség

5.1.      A szavatosság nem vonatkozik az áru olyan hibáira, hiányosságaira, amelyek az átvételt követően (különösen a nem megfelelő tárolásból, rendeltetésellenes használatból, stb. eredően) keletkeztek.

5.2.      A bejelentett hibát Szállító a lehető legrövidebb időn belül kivizsgálja. A Szállító által elismert mennyiségi és minőségi reklamációból eredő követelések rendezése a kivizsgálás lezárását követően 15 napon belül történik.

5.3.      Szállító az 4-5. pontokban foglaltakon túlmenően felelősségét kizárja.

6. Záró rendelkezések

6.1.      Amennyiben a szerződés valamely rendelkezése érvénytelennek bizonyulna, az a szerződés egészének érvényességét nem érinti és a Felek az érvénytelennek bizonyult rendelkezést olyan érvényes rendelkezéssel helyettesítik, amely eredeti szándékuknak leginkább megfelel.

6.2.      Szerződő Felek a szerződés értelmezésével vagy teljesítésével összefüggésben felmerült jogvitáik rendezését elsősorban egyeztetés útján kötelesek megkísérelni. Amennyiben az egyeztetés eredménytelennek bizonyul, úgy Felek értékhatártól függően a Szállító székhelye szerint illetékes Székesfehérvári Városi Bíróság illetve Fejér Megyei Bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás